[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Modulet udbygger de studerendes journalistiske kompetencer såvel teoretisk som praktisk. I modulet kombineres journalistiske formidlingskrav og metoder med faglig indsigt, samtidig med at (fag)journalistik reflekteres som praksis i en demokratisk offentlighed, og der sker en indføring i forskellige former for analytisk journalistik. De studerende vil ligeledes kombinere journalistiske kompetencer og metoder med faglig indsigt til at indkredse og analysere behov for at skabe eller udvikle et medie- eller kommunikationsprojekt.
Modulet giver de studerende følgende kvalifikationer og kompetencer.
Kvalifikationer:
Kompetencer:
Ved bedømmelsen af prøvepræstationen vil der blive lagt vægt på i hvor høj grad den studerende
Den studerende skal som medlem af en projektgruppe arbejde med et større udviklingsorienteret projekt.
Der kan være tale om eksperimenter og projekter i samarbejde med partnere uden for skolen. Der undervises i blandt andet projektstyring, kommunikationsstrategi og konceptudvikling, og der gives vejledning under projektet.
Forløbet skal kvalificere den studerende til at udvikle medierne i bred forstand (altså inkluderende også kommunikation, faglig formidling mv.) og/eller journalistikken, og skal desuden danne baggrund for, at den studerende kan forberede egen videre uddannelse. Forløbet skal munde ud i et konceptuelt medieprodukt og en refleksionsrapport.
Den studerende skal som medlem af en projektgruppe arbejde med et større udviklingsorienteret projekt. Det vil foregå i et længere projektforløb med vejledning under vejs.
I første del af forløbet vil de studerende få undervisning i blandt andet målgrupper og segmentering, projektstyring, kommunikationsstrategi og konceptudvikling.
Dansk
Forløbet munder ud i et konceptuelt medieprodukt og en refleksionsrapport, som udgør eksamensprojektet.
Alle dele af opgaven og refleksionsrapporten, undtagen problemformulering og konklusion, skal kunne gøres til genstand for individuel bedømmelse.
Prøveform
: Fri hjemmeopgave
Censur og bedømmelse
: Ekstern censur, 7-skala.
Vægtning
: 10 ECTS-point.
Omfang:
15 normalsider