[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Ved bedømmelsen lægges vægt på, i hvilket omfang den studerende
Billeder er som historiske fænomener resultater af stridigheder, diskussioner og kampe om dets virkningsbetingelser, altså om dets postulerede potentialer og begrænsninger. Det gælder principielt til alle tider og ikke mindst ved overgangen fra tidlig middelalder til højmiddelalder og videre ind i renæssancen.
Undervisningen tager udgangspunkt i såvel centrale skriftlige udsagn om billedproblematikken som konkrete billedkunstneriske eksempel.
Der udbydes på relevante semestre et eller flere temastudier, der giver den studerende mulighed for at fordybe sig i et afgrænset emne eller problemstilling, der ligger inden for et bredt defineret fagområde inden for kunsthistorie eller visuel kultur. Emnerne kan anskues fra en historisk-analytisk og/eller teoretisk-metodisk synsvinkel. Eksamen kan endvidere aflægges på baggrund af superviseret selvstudie.
Ingen
Hans Jørgen Frederiksen
Temastudium-forløb udformer sig typisk med varierede undervisnings- og arbejdsformer, herunder forelæsninger, diskussion og øvelser.
Mandag 11-14
Første gang: 7. februar.
Dansk
Følger
Lok. 116, bygn. 1584
- samlæses med Emnestudium II SI
Ifølge studieordning