Vær opmærksom på at dette website indeholder et arkiv med historiske data. Det aktuelle kursuskatalog findes på kursuskatalog.au.dk

AU kursuskatalog arkiv

[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]

Læring og kompetenceudvikling i arbejde og organisationer ( forår 2011 - 15 ECTS )

Rammer for udbud

  • Uddannelsessprog: dansk
  • Niveau: Master
  • Semester/kvarter: Forår 2011
  • Timer per uge: -
  • Deltagerbegrænsning: 35
  • Undervisningssted: København
  • Hovedområde: Danmarks Pædagogiske Universitetsskole
  • Udbud ID: 29393

Formål

Efter gennemført modul kan den studerende:
- demonstrere overblik over og indsigt i arbejdspladslæring, organisatorisk læring og læring i sociale kontekster
- formulere, analysere og vurdere praksis for kompetenceudvikling af medarbejdere med udgangspunkt i teorier og empirisk baseret viden om arbejdspladslæring, organisatorisk læring og læring i sociale kontekster.
- formulere forslag til gennemførelse af kompetenceudvikling på baggrund af teorier og empirisk baseret viden om arbejdspladslæring, organisatorisk læring og læring i sociale kontekster
- demonstrere indsigt i kvalitative metoder

Indhold

Modulet omhandler udvalgte teorier om:
- læring på arbejdspladsen
- organisatorisk læring
- Human resource development (HRD)
- læring i praksis
- samspil mellem formaliseret og ikke formaliseret læring
- overførelse/transfer af læring fra uddannelse til arbejdsplads
- innovation og læring på arbejdspladsen og i organisationen

Faglige forudsætninger

Optagelse

Underviser

Annonceres senere

Undervisnings- og arbejdsform

Undervisningen og læringsformerne vil være organiseret som en kombination af forelæsninger, seminarer, cases, øvelser, selvstudium, e-learning og vejledning.

-

Litteratur

Annonceres senere

Studieordning og bedømmelse


Masteruddannelsen i voksenuddannelse

  • Hj.opg. + mdt. ind., bedømt efter 7-skala med intern censur


Skriftlig opgave efterfulgt af mundtlig eksamination
- Indleveret skriftlig opgave på maksimalt 15 normalsider
inklusiv noter og litteraturliste efterfulgt af mundtlig
eksamination af 30 minutters varighed (inklusiv votering). Her
behandles en problemstilling, som den studerende har formuleret
og som er godkendt af eksaminator.