[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Efter gennemført modul kan den studerende:
- demonstrere overblik over og indsigt i arbejdspladslæring, organisatorisk læring og læring i sociale kontekster
- formulere, analysere og vurdere praksis for kompetenceudvikling af medarbejdere med udgangspunkt i teorier og empirisk baseret viden om arbejdspladslæring, organisatorisk læring og læring i sociale kontekster.
- formulere forslag til gennemførelse af kompetenceudvikling på baggrund af teorier og empirisk baseret viden om arbejdspladslæring, organisatorisk læring og læring i sociale kontekster
- demonstrere indsigt i kvalitative metoder
Modulet omhandler udvalgte teorier om:
- læring på arbejdspladsen
- organisatorisk læring
- Human resource development (HRD)
- læring i praksis
- samspil mellem formaliseret og ikke formaliseret læring
- overførelse/transfer af læring fra uddannelse til arbejdsplads
- innovation og læring på arbejdspladsen og i organisationen
Optagelse
Annonceres senere
Undervisningen og læringsformerne vil være organiseret som en kombination af forelæsninger, seminarer, cases, øvelser, selvstudium, e-learning og vejledning.
-
Annonceres senere
Skriftlig opgave efterfulgt af mundtlig eksamination
- Indleveret skriftlig opgave på maksimalt 15 normalsider
inklusiv noter og litteraturliste efterfulgt af mundtlig
eksamination af 30 minutters varighed (inklusiv votering). Her
behandles en problemstilling, som den studerende har formuleret
og som er godkendt af eksaminator.