[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Efter gennemført modul kan den studerende:
- udvælge og arbejde med en problemstilling med ledelsesmæssig relevans for ledelse af uddannelsesinstitutioner
- demonstrere overblik over valgte teorier via en dybtgående forståelse af teorierne og deres teroetiske kontekst
- anvende analytiske tilgange som de præsenteres i de første tre moduler og skitsere sammenhæng mellem problemformulering, empiri, analyse, teorivalg og konklusion
- reflektere over anvendte analysestrategier og metodevalg i afhandlingen
- fremstille detaljerede og dybdegående empirisk/teoretisk funderede analyser
- reflektere over den viden, afhandlingern har produceret, og dens mulige ledelsesmæssige anvendelse, herunder i egen faglig udvikling og praksis
- intervenere i eksisterende betingelser for ledelse eller undervisning/læring
De studerende gennemfører et masterprojekt med selvvalgt problemstilling inden for uddannelsens fagområde. I projektet kan inddrages udvalgte elementer af indholdet fra de forudgående moduler. Projektet skal have relevans for den studerendes arbejdsfelt (forhenværende, nuværende eller kommende). Projektet skal indeholde et anvendelses- og praksisrettet perspektiv.
Masterprojektet afslutter uddannelsen
Annonceres senere
Undervisning i form af enkelte seminarer, selvstudium, vejledning.
-
Annonceres senere
Masterprojektrapport efterfulgt af mundtlig eksamination
- Indleveret projektrapport på maksimalt 60 normalsider inklusiv
noter og litteraturliste efterfulgt af mundtlig eksamination af
45 minutters varighed (inklusiv votering). Den mundtlige
eksamination tager udgangspunkt i masterprojektet og behandler
en problemstilling, som den studerende har formuleret og som er
godkendt af eksaminator.
- Udarbejdes masterprojektrapporten af en gruppe øges
sideantallet (to studerende: 80 normalsider; tre studerende: 100
normalsider).
Såfremt masterprojektet er affattet på dansk, skal det forsynes
med et resumé på engelsk. Efter aftale med den udpegede vejleder
kan fremmedsprogligt resumé affattes på tysk eller fransk. Re-
suméet indgår i det samlede bedømmelsesgrundlag.