[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Efter gennemført modul kan den studerende på et videnskabeligt grundlag, forstået som et kritisk, systematisk, teoretisk og empirisk funderet grundlag:
- Demonstrere overblik over og indsigt i teorier om citizenship education
- Analysere, vurdere og formidle en selvvalgt problemstilling ved brug af teori inden for citizenship education
Modulet omhandler:
- selvstændig formulering af en problemstilling, der er central for undervisning i medborgerskab
- teoretisk empirisk analyse af problemstillingen og formidling af resultaterne af undersøgelsen
- et handlingsorienteret element - f.eks. relateret til den studerendes arbejdsplads.
Masterprojektet afslutter uddannelsen
Annonceres senere
I modulet lærer deltagerne primært ved selvstændigt at gennemføre alle led og processer i et projekt. I modulet kombineres faglig vejledning med undervisning i form af enkelte seminarer.
-
Annonceres senere
- Indleveret projektrapport på maksimalt 60 normalsider inklusiv noter og litteraturliste efterfulgt af mundtlig eksamination af 45 minutters varighed (inklusiv votering). Den mundtlige eksamination tager udgangspunkt i masterprojektet og behandler en problemstilling, som den studerende har formuleret, og som er godkendt af eksaminator.
- Udarbejdes masterprojektrapporten af en gruppe (jf. modulbeskrivelse) øges sideantallet (to studerende: 80 normalsider; tre studerende: 100 normalsider).
- Bedømmelse sker på grundlag af en samlet vurdering af projektrapporten og den studerendes mundtlige præstation ved eksaminationen.
Såfremt masterprojektet er affattet på dansk, skal det forsynes med et resumé på engelsk. Efter aftale med den udpegede vejleder kan fremmedsprogligt resumé affattes på tysk eller fransk.
Resuméet indgår i det samlede bedømmelsesgrundlag.
Hvis den studerendes stave- og formuleringsevne i væsentlig grad nedsætter forståeligheden af masterprojektet, nedsættes karakteren med ét karakterpoint i forhold til den faglige
vurdering. Der kan gives dispensation herfor for studerende, der dokumenterer funktionsnedsættelse, jf. eksamensbekendtgørelsens § 11, stk. 3.