[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Efter gennemført modul kan den studerende på et videnskabeligt grundlag, forstået som et kritisk, systematisk, teoretisk og empirisk funderet grundlag:
- demonstrere overblik over og indsigt i teorier om professionsuddannelser og professionsudvikling
- analysere og vurdere professionsuddannelser og professionspraksis både indenfor egen profession og på tværs af forskellige professioner
- tage ansvar for egen faglig udvikling inden for den pågældende profession
- formulere, gennemføre og formidle et større projekt om professionsuddannelser og professionspraksis.
De studerende gennemfører et masterprojekt med selvvalgt problemstilling, der er centralt for professioner, professionsuddannelse eller -udvikling. I projektet inddrages udvalgte elementer af indholdet fra de forudgående moduler. Projektet skal have relevans for den studerendes arbejde (forhenværende, nuværende eller kommende). Projektet skal indeholde et handlingsorienteret perspektiv.
Masterprojektet afslutter uddannelsen
Annonceres senere
Deltagerne lærer i dette modul primært ved at gennemføre deres eget selvdefinerede større projekt. Deltagerne gennemfører selvstændigt alle led i processen fra indkredsning af emne til præsentation af det færdige resultat i form af en afhandling. Deltagerne lærer blandt andet ved at inddrage egne erfaringer og forskellige teoretiske perspektiver og integrere dem i deres projekt. Størsteparten af arbejdet foregår selvstændigt, men støttes af enkelte seminarer, vejledning, studiegrupper og e-learning.
-
Annonceres senere
Masterprojektrapport efterfulgt af mundtlig eksamination
- Indleveret projektrapport på maksimalt 60 normalsider inklusiv noter og litteraturliste efterfulgt af mundtlig eksamination af 45 minutters varighed (inklusiv votering). Den mundtlige eksamination tager udgangspunkt i masterprojektet og behandler en problemstilling, som den studerende har
formuleret og som er godkendt af eksaminator.
- Udarbejdes masterprojektrapporten af en gruppe øges sideantallet (to studerende: 80 normalsider; tre studerende: 100 normalsider).
Såfremt masterprojektet er affattet på dansk, skal det forsynes med et resumé på engelsk. Efter aftale med den udpegede vejleder kan fremmedsprogligt resumé affattes på tysk eller fransk. Re-
suméet indgår i det samlede bedømmelsesgrundlag.