[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Efter gennemført modul kan den studerende på et videnskabeligt grundlag, forstået som et kritisk, systematisk, teoretisk og empirisk funderet grundlag:
- demonstrere overblik over og indsigt i udvalgte teorier og metoder samt praksisformer
- demonstrere overblik over og indsigt i kommunikative og dannelsesmæssige processer i vejledning
- analysere og vurdere anvendelsesområder for forskellige vejledningsmetoder
- formulere forslag til supervision, analyse og ledelse af vejledningsforløb
- analysere og vurdere aspekter af vejledningen i forskellige kontekster.
Den studerende udarbejder i dette modul sit masterprojekt. Projektet bør have relevans for den studerendes eventuelle arbejdsplads. Projektet skal dreje sig om at initiere, skabe rammer for
eller udvikle vejledningsprocesser eller -organisationsformer, fx. i form af vejledningsmetoder, vejledningsevaluering eller konsulentbistand i forhold til udvikling af vejledning på uddannelsesinstitutioner, på virksomheder, i aktiverings- eller kompetenceudviklingsforløb, mv.
Projektet skal således også indeholde et handlingsorienteret element.
Masterprojektet afslutter uddannelsen
Annonceres senere
Enkelte seminarer, elearning, selvstudium og vejledning
Dansk
Annonceres senere
Masterprojektrapport efterfulgt af mundtlig eksamination
- Indleveret projektrapport på maksimalt 60 normalsider inklusiv noter og litteraturliste efterfulgt af mundtlig eksamination af 45 minutters varighed (inklusiv votering). Den mundtlige eksamination tager udgangspunkt i masterprojektet og behandler en problemstilling, som den studerende har
formuleret og som er godkendt af eksaminator.
- Udarbejdes masterprojektrapporten af en gruppe (jf. modulbeskrivelse) øges sideantallet (to studerende: 80 normalsider; tre studerende: 100 normalsider).
- Bedømmelse sker på grundlag af en samlet vurdering af projektrapporten og den studerendes mundtlige præstation ved eksaminationen.