[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Ved bedømmelsen lægges vægt på, i hvor høj grad den studerende
Disciplinen skal bibringe den studerende teoretisk viden om kommunikativ brug af lyd og musik som branding. Forløbet skal både give den studerende analytiske færdigheder, og produktionserfaringer med lyd og musik som design. Den studerende skal gennem kurset få indsigt i musikkens og lydens funktionsmåde, udtrykspotentiale og konkrete kommunikation i specifikke produkt- og anvendelsessammenhænge. I arbejdet med udvalgte steder og (lyd)produkter inddrages såvel overordnede produktions- som receptionsperspektiver samt kulturpolitiske og etiske overvejelser.
Ingen
Pia Rasmussen og Marie K. Højlund
Kurset består typisk af forelæsninger, øvelser, selvstændigt og intensivt projektarbejde i mindre grupper, workshops, gensidige fremlæggelser og feedback på holdniveau.
Mandag 12-15
Dansk
Paul Claval (2004) "At the heart of the cultural approach in geography: Thinking space" in GeoJournal 60: 321-328, 2004. Kluwer Academic Publishers.
Paulo Cesar da Costa Gomes "Nomospace and genospace: A spatial matrix" in GeoJournal 60: 339-344, 2004. Kluwer Academic Publishers.
Jakob Kreutzfeld (2007) Ishibashi Soundscape" in Når TEKST møder RUM . Forskeruddannelsesforum for Urbanitet og Æstetik, Årbog 2007.
Shannon Mattern (2007)"Resonant Texts:Sounds of the American PublicLibrary" in Senses & Society VOLUME 2, ISSUE 3, PP 277-302. Berg Publishers.
Sophie Arkette (2004): "Sounds Like City" in Theory Culture Society 21; 159-168. Sage Publications.
Bygn. 1584, Aud. A (lok. 126) + lok. 1
Ifølge studieordning