[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Ved bedømmelsen af prøvepræstationen vil der blive lagt vægt på i hvor høj grad den studerende
Disciplinen er formet som et projekt, hvor den studerende får mulighed for at fordybe sig i et sprogvidenskabeligt emne. Emnet kan, men skal ikke vælges mellem de emner, som introduceredes i sprog III.
Adgangskravet til tilvalget er 1½ års beståede studier inden for et andet fagområde omfattet af gymnasieskolernes fagrække.
Den studerende kan ikke gå op til prøven i Sprog IV, før Sprog III er bestået.
Henrik Jørgensen
Undervisningen i disciplinen skifter mellem vejledning og holdundervisning og med en blanding af samtale, underviser- og studenteroplæg. Holdene er sammensat efter emner.
Sprogbrugsanalyse
Disciplinen er formet som et projekt, hvor den studerende får mulighed for at fordybe sig i et sprogbrugsanalytisk emne. Emnet kan fx være et af de følgende:
i) Interaktion og samtale,
ii) Tekstteori og tekstanalyse,
iii) Sproglig variation (dialekter, sociolekter, sproghistorie), eller
iv) Sprognormer og sprogpædagogik
Teoretisk emne
Disciplinen er formet som et projekt, hvor den studerende får mulighed for at fordybe sig i et sprogteoretisk emne. Emnet kan fx være et af de følgende:
i) Grammatisk analyse af dansk eller
ii) Sprogfilosofi, sprogpsykologi og semiotik
Den endelige litteraturliste udleveres ved semesterstart.
Ovennævnte gælder for 2007-studieordningen. Hvis du følger en anden studieordning, henvises til denne: http://www.humaniora.au.dk/uddannelse/studieordn/sidefag