[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Efter gennemført modul kan den studerende på et videnskabeligt grundlag, forstået som et kritisk,
systematisk, teoretisk og empirisk funderet grundlag (se bilag 2):
I dette modul bygges videre på de studerendes indsigter fra modul 2 og indfører de studerende i forskellige antropologiske perspektiver, der har relevans for analyser af pædagogiske forhold. Den studerende skal dels opnå et bredt kendskab til antropologiske teorier og begreber, som er relevante i det pædagogiske felt, og dels opnå indsigt i, hvordan disse teorier og begreber bliver omsat i analyser af et empirisk materiale. Kursets formål er således dels at se disse begreber i en historisk, social og kulturel kontekst og dels at demonstrere, hvordan analyser udviklet gennem antropologisk feltforskning kan bidrage med nye, systematiske, videnskabeligt funderede vinkler på pædagogiske forhold.
Jakob Krause-Jensen, jakj@dpu.dk
Holdundervisning, workshop, forelæsninger.
Dansk