[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Den studerende skal opnå kvalifikationer i form af viden, forståelse og færdigheder inden for følgende områder:
Gennem arbejdet med den faglige substans skal den studerende erhverve sig faglige kompetencer, der sætter denne i stand til at:
I dette seminar drøftes både principielle og konkrete problemstillinger inden for religionspædagogik. Blandt de principielle spørgsmål skal nævnes de didaktiske grundspørgsmål såsom undervisningens indhold og mål, lærerrolle, læringsforudsætninger og rammefaktorer. Konkrete emner: 1) børn og religiøsitet, 2) ungdom og kirke, 3) kirkelig voksenundervisning i en postmoderne tid.
Ingen
Johannes Nissen
Forelæsninger, samtaler samt et praktik-element
Schweitzer,Fr.: Barnets ret til religion (Aros 2006), ca 150 sider
Monrad, M.K. & Arendt, B.R.: Kristendom med voksne - voksne og kirke i lære hos hinanden (Aros 200), deraf ca 100 sider
Udvalgte artikler om de unge og kirken, samt principielle problemstillinger, ca 150 sider.
Tirsdag 10-12 i bygning 1443 i Glasburet (lokale 215)
Aktiv, tilfredsstillende deltagelse i undervisningen inkl. en eller flere mindre skriftlige opgaver i semestrets løb.