[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Efter gennemført modul kan den studerende på et fagligt og metodisk grundlag :
- demonstrere indsigt i væsentlige historiske og nutidige pædagogiske og uddannelsespolitiske positioner og problemstillinger set i et pædagogisk og sociologisk perspektiv.
Klassiske og nutidige pædagogiske og uddannelsespolitiske problemstillinger belyst og reflekteret gennem videnskabsteori, pædagogisk og sociologisk teori.
1. Professionsbachelor i ergoterapi
2. Professionsbachelor i ernæring og sundhed
3. Professionsbachelor i fysioterapi
4. Professionsbachelor i jordemoderkundskab
5. Professionsbachelor i sygepleje
6. Mellemlang videregående uddannelse som ergoterapeut, ernærings- og husholdningsøkonom, folkeskolelærer, fysioterapeut, jordemoder, pædagog, socialrådgiver eller sygeplejerske.
Undervisningsplan i PDF format
Modulansvarlig: Asger Sørensen; aso@dpu.dk
Suppleringsuddannelsen arbejder med varierende former for undervisning og tilegnelse. I oversigtsdelene er den primære formidlingsform forelæsningen suppleret med arbejde i studiegrupper og individuelt (tekster, øvelser, fremlæggelser, diskussioner). I øvelsesdelene er den primære arbejdsform den forberedte drøftelse forankret i de studerendes tekstlæsning og mundtlige og skriftlige øvelser. Færdigheder opøves løbende gennem uddannelsen primært ved at de studerende individuelt arbejder med egne (mindre) opgaver og rapportskrivning på baggrund af disse.
Dansk