[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Efter gennemført modul kan den studerende på et fagligt og metodisk grundlag :
- demonstrere overblik over og indsigt i videnskabsteoretiske problemstillinger og traditionsdannelser af relevans for pædagogisk og didaktisk forskning
- demonstrere overblik over og indsigt i en del af de metoder, der anvendes i pædagogisk og didaktisk forskning.
Fagelementet beskæftiger sig med videnskabsteoretiske hovedretninger, videnskabslogik sådan som dette er relevant i forhold til pædagogiske og didaktiske teoridannelser, metoder og metodologier.
Adgang til Suppleringsuddannelsen til kandidatuddannelsen i generel pædagogik har ansøgere med følgende uddannelser:
1. Professionsbachelor i ergoterapi
2. Professionsbachelor i ernæring og sundhed
3. Professionsbachelor i fysioterapi
4. Professionsbachelor i jordemoderkundskab
5. Professionsbachelor i sygepleje
6. Professionsbachelor som socialrådgiver
7. Mellemlang videregående uddannelse som ergoterapeut, ernærings- og husholdningsøkonom, folkeskolelærer, fysioterapeut, jordemoder, pædagog, socialrådgiver eller sygeplejerske.
Danmarks Pædagogiske Universitetsskole kan optage ansøgere, der ikke opfylder de anførte krav, hvis ansøgeren skønnes at have tilsvarende forudsætninger.
Modulansvarlig: Frederik Pio frpi@dpu.dk
Holdundervisning, gruppearbejde og vejledning.
Dansk
Kompendie kan købes på biblioteket ved Danmarks Pædagogiske Universitetsskole
Undervisningsplan i pdf format
Eksamen aflægges i form af en skriftlig opgave inden for
modulets emneområde af et omfang på mellem 8 og 10 normalsider
(mellem 19.200 og 24.000 anslag). Opgaverne bedømmes ved intern
censur af en af uddannelsens undervisere. Ved bedømmelsen gives
Bestået/Ikke bestået.
Datoen for bedømmelsens offentliggørelse fastsættes samtidig med
meddelelsen om prøvens afholdelse. Datoen skal ligge inden for 6
uger efter afleveringsfristen.
Eksaminer aflægges på dansk. Efter aftale med eksaminator kan
studerende aflægge eksamen på engelsk.