[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Ved bedømmelsen lægges vægt på, i hvor høj grad den studerende
Studium Generale placerer det enkelte fag i en bredere filosofisk, videnskabshistorisk og samfundsmæssig sammenhæng. Gennem et repræsentativt udvalg af nyere teoridannelser, metoder og forskningstraditioner præsenteres fagområdets videnskabelige grundlagsproblemer. Der introduceres til fællesæstetiske, fælleshumanistiske og fællesuniversitære problemstillinger og til universitetets og humanioras historie som lærdoms-, videnskabs- og kulturinstitution. Såvel det enkelte fag som humaniora præsenteres i sine historiske og aktuelle relationer til andre fag og fakulteter.
Ingen
Mads Krogh
Holdundervisning, der inddrager såvel individuelle som teambaserede arbejdsformer. Der arbejdes typisk med en vekselvirkning mellem introducerende forelæsninger, øvelser, diskussioner af tekster og værker, samt mundtlige og skriftlige studenteroplæg og papers. Projektarbejde kan indgå.
Mandag 14-17
Første undervisningsgang er den 7. februar 2011
Dansk
Der vil foreligge et kompendium med centrale tekster om humanistiske videnskabelige og æstetiske teorier fra
Immanuel Kant: Uddrag af Kritik af den rene fornuft, Frederiksberg 2002 and Karl R. Popper: "Gendrivelseskriteriet", in: Peter Kemp (red.): Temaer i nutidens tænkning, Kbh. 1975 to
Thomas Kuhn: "Normalitet og revolution", in: Peter Kemp (red.): Temaer i nutidens tænkning
Lok. 112, bygn. 1584
Den 2. maj er undervisningen flyttet til lok. 116, bygn. 1584
Ifølge studieordning