[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Ved bedømmelsen lægges der vægt på den studerendes
• Forståelse af værkets æstetik, stil og komposition
• Forståelse af værkets placering i litteratur-, æstetik- og samfundshistorien.
• Evne til at belyse værket fra flere forskellige vinkler og teoretiske retninger
• Evne til at samtænke og sammenligne forskellige læsninger af værket, samt at forholde disse læsninger til værkets placering i litteratur-, æstetik- og samfundshistorien.
I undervisningen behandles ét hovedværk under inddragelse af forskellige teoretiske og litterære tekster. Der lægges vægt på, at de inddragne tekster spænder bredt og giver mulighed for at sammenligne forskelligartede læsninger og analyser af hovedværket. Arbejdet med hovedværket vægter desuden i særlig grad følgende fagdimensioner: Hovedværkets relation til verdenslitteraturen, hovedværkets relation til andre kunstarter, herunder tværæstetiske, multimediale og stilhistoriske synsvinkler og hovedværkets relation til den litterære institutions historie og mediehistorien.
Ingen
Steen Klitgård Povlsen, Per Dahl m.fl.
Undervisningen vil bestå af en kombination af holdundervisning, forelæsninger, gruppearbejde og oplæg fra studerende
Onsdag 11-14 og torsdag 8-11
Dansk
Frank Kermode: The Classic. Images of Permanence & Change (1983).
Ons: Lok. 120, bygn 1584
Tors: Lok. 112, bygn. 1584
Ifølge studieordning